A A

Online afspraken maken

De huisartsen maken het mogelijk om online afspraken te maken.

Er bestaat een mogelijkheid dat u niet altijd bij uw eigen huisarts terecht komt maar bij een waarnemend huisarts. I.v.m. vakanties, nascholingen of ziekte.

Online afspraak huisarts:

  • Een consult ( 1 klacht, 10 minuten)

Online afspraak assistente:

  • Hechtingen verwijderen
  • Wrattenspreekuur
  • Bloeddruk meten
  • Oren uitspuiten (graag 3 dagen van te voren druppelen met sla-olie)
  • Injectie( vit b12 of prikpil)

Online afspraak Praktijkondersteuner:

  • Oorpijn klachten
  • Keelpijn klachten
  • Huidproblemen
  • Verkoudheid

Mocht u vragen hebben kunt u telefonisch contact opnemen met de assistente.

U krijgt van de gemaakte afspraak niet automatisch een bevestiging of herinnering, noteer de afspraak graag direct in uw agenda.

Indien u niet op de afspraak verschijnt krijgt u een factuur voor het bedrag van € 10,-

Voor een spoed afspraak dient u telefonisch contact op te nemen met het centrum.

Triage

Triage in de huisartsenpraktijk

Wanneer u naar de praktijk belt voor het maken van een afspraak krijgt u een van onze praktijkassistentes aan de lijn. Zij zal u vragen stellen als ‘Wat is uw vraag aan de huisarts’ of ‘Wat is de reden voor uw bezoek aan de huisarts? ’Deze vragen behoren tot een van de belangrijkste taken van de praktijkassistente. Dit heet triage.

Triage volgens protocol
Een huisarts onderzoekt u en stelt indien mogelijk een diagnose. De praktijkassistente doet dat niet. Zij is goed opgeleid voor triage.
Triage betekent letterlijk vertaald ‘sorteren’. In de huisartsenpraktijk komt dit neer op twee zaken.

  1. Het vaststellen van de beste hulp voor u op dat moment. Denk hierbij aan een afspraak op het spreekuur van de huisarts, de praktijkondersteuner of de assistente, een afspraak op het telefonisch spreekuur, een advies of een medicijn. De praktijkassistente kan ook uitleg geven over de hulp die u kunt verwachten. Het is niet altijd zo dat een afspraak op het spreekuur van uw huisarts nodig is om uw vraag te beantwoorden.
  2. Het beoordelen van de urgentie van uw klacht of vraag om vervolgens zorg te dragen voor juiste planning. Bij medisch dringende klachten krijgt u op een zo kort mogelijke termijn een afspraak. Bij klachten die kunnen wachten zal de praktijkassistente met u zoeken naar het meest geschikte moment.

Bij triage door de praktijkassistente wordt gebruik gemaakt van een protocol. Aan de hand hiervan stelt de zij u gerichte vragen om een zo helder mogelijk beeld van uw vraag te krijgen. Het protocol geeft vervolgens aan welke medische hulp geboden moet worden en op welke termijn dit moet plaatsvinden. Wanneer het meteen duidelijk is dat het om een spoedgeval gaat zal de praktijkassistente u minder vragen stellen en zo snel mogelijk de juiste hulp inschakelen.

Geheimhoudingsplicht
Net als de huisarts heeft ook de praktijkassistente een geheimhoudingsplicht.

Controle door huisarts
De huisarts controleert zeer regelmatig het verloop van de triage. Alle door de praktijkassistente gegeven adviezen worden geregistreerd en besproken met uw huisarts.