A A

Online afspraken maken

De huisartsen maken het mogelijk om online afspraken te maken.

Er bestaat een mogelijkheid dat u niet altijd bij uw eigen huisarts terecht komt maar bij een waarnemend huisarts. I.v.m. vakanties, nascholingen of ziekte.

Online afspraak huisarts:

  • Een consult ( 1 klacht, 10 minuten)

Online afspraak assistente:

  • Hechtingen verwijderen
  • Wrattenspreekuur
  • Bloeddruk meten
  • Oren uitspuiten (graag 3 dagen van te voren druppelen met sla-olie)
  • Injectie( vit b12 of prikpil)

Online afspraak Praktijkondersteuner:

  • Oorpijn klachten
  • Keelpijn klachten
  • Huidproblemen
  • Verkoudheid

Mocht u vragen hebben kunt u telefonisch contact opnemen met de assistente.

U krijgt van de gemaakte afspraak niet automatisch een bevestiging of herinnering, noteer de afspraak graag direct in uw agenda.

Indien u niet op de afspraak verschijnt krijgt u een factuur voor het bedrag van € 10,-

Voor een spoed afspraak dient u telefonisch contact op te nemen met het centrum.

Hoe kom ik aan mijn beweging?

1851k1

Oeps! Op bovenstaand plaatje zie je dat Zuid-Holland niet voorop loopt met het voldoen aan de ‘norm van gezond bewegen’. Het nut van bewegen is steeds meer bekend. Van de norm om per dag 30 minuten intensief te bewegen weten we ook wel, het lukt echter alleen niet altijd om dat ook daadwerkelijk toe te passen.

Hieronder volgen tips om makkelijker de norm te halen.

  • Ga lekker wandelen in je lunchpauze. Het is helemaal hip om tussen de middag een rondje om te gaan. En dan niet langs de winkeltjes struinen, maar flink de pas erin.

  • Beetje cliché, maar wel waar: pak de fiets, neem de trap en loop even naar iemand toe in plaats van te bellen of te mailen.

  • Een hond zorgt ervoor dat je elke dag een ronde moet gaan wandelen.

  • Gaan je kinderen elke week een uurtje sporten? Dan kun je in dezelfde tijd net zo goed zelf ook gaan sporten.

Via de website http://www.30minutenbewegen.nl/ zijn meer beweeg tips te vinden. Zoals deze folder over ‘fitbreaks’ om gedurende de dag kleine beweeg momenten te creëren zodat je fitter blijft. Neem vooral een kijkje en kom dit jaar wél aan voldoende beweging! 

  Print artikel Naar boven