A A

Online afspraken maken

De huisartsen maken het mogelijk om online afspraken te maken.

Er bestaat een mogelijkheid dat u niet altijd bij uw eigen huisarts terecht komt maar bij een waarnemend huisarts. I.v.m. vakanties, nascholingen of ziekte.

Online afspraak huisarts:

  • Een consult ( 1 klacht, 10 minuten)

Online afspraak assistente:

  • Hechtingen verwijderen
  • Wrattenspreekuur
  • Bloeddruk meten
  • Oren uitspuiten (graag 3 dagen van te voren druppelen met sla-olie)
  • Injectie( vit b12 of prikpil)

Online afspraak Praktijkondersteuner:

  • Oorpijn klachten
  • Keelpijn klachten
  • Huidproblemen
  • Verkoudheid

Mocht u vragen hebben kunt u telefonisch contact opnemen met de assistente.

U krijgt van de gemaakte afspraak niet automatisch een bevestiging of herinnering, noteer de afspraak graag direct in uw agenda.

Indien u niet op de afspraak verschijnt krijgt u een factuur voor het bedrag van € 10,-

Voor een spoed afspraak dient u telefonisch contact op te nemen met het centrum.

Work-out Tip: De plank

De plank is een van de meest effectieve oefeningen voor een sterke core (romp), maar dat wist u mogelijk al. Het is zelfs een zogenaamde ‘full-body exercise’, want ook uw armen, schouders en benen worden aan het werk gezet. Hiermee traint u eenvoudig uw hele lichaam zonder dat u naar de sportschool hoeft of dat u allerlei materiaal aan moet schaffen. Voert u ‘de plank’ al langer uit en bent u toe aan wat afwisseling en een nieuwe uitdaging? Met een kleine aanpassing brengt u de plank naar een hoge niveau en daag je jezelf nog meer uit!

 

duo-plank-1050x700

 

 

1. Stop met bidden.
Als u uw handen in elkaar vouwt als u een lage plank doet, maak u de oefening makkelijker voor uw buikspieren en die wilt u nu juist aan het werk zetten! Steun op uw ellebogen en leg de onderarmen naar voren met de handen plat op de grond. Met uw armen, schouders, rug en benen vormt u een mooie rechte lijn.

 

2. Draai je handen om.

Draai uw handen eens met de palmen omhoog als u de volgende keer een lage plank doet. U daagt dan niet alleen uw armspieren uit om harder te werken, maar ook uw romp spieren. En dat voelt u! Let ook in deze houding erop dat u de onderarmen naast elkaar houdt terwijl u met de rest van je lichaam een rechte lijn vormt.

 

3. Walk your plank.

Deze oefening is een combinatie van een lage plank, push-up en hoge plank en zet de armen en romp spieren flink aan het werk. Begin in een lage plank. Zet de rechterhand op de grond en druk jezelf omhoog terwijl u de linkerhand bijzet. U staat nu in een hoge plank. Leg de rechteronderarm weer neer en vervolgens de linkeronderarm zodat u weer op beide onderarmen steunt en in een lage plank staat. Herhaal 10-12 keer en doe dan nog een set die u begint met je linkerarm.


4. Gebruik een bal.

Rust met de onderarmen op een stability ball, zo daagt u de core nog meer uit! Of ga in een hoge plank staan terwijl u met de onderbenen op de bal rust. Eitje? Doe een knee tuck! Ga in een hoge plank staan en rust met uw voeten en enkels op de bal. Beweeg nu met de knieën richting uw kin zodat de bal naar voren rolt. Strek uw benen weer tot u in uitgangspositie staat. Herhaal 15-20 keer en bouw op naar 3 sets.


5. Voeg een variatie toe.
Toe aan een grotere uitdaging? Doe een duo plank met uw workout buddy, da’s gewoon fun!

Of probeer een van deze uitdagende plank variaties eens! 

 

Bron: Flow Magazine

  Print artikel Naar boven