A A

Online afspraken maken

De huisartsen maken het mogelijk om online afspraken te maken.

Er bestaat een mogelijkheid dat u niet altijd bij uw eigen huisarts terecht komt maar bij een waarnemend huisarts. I.v.m. vakanties, nascholingen of ziekte.

Online afspraak huisarts:

  • Een consult ( 1 klacht, 10 minuten)

Online afspraak assistente:

  • Hechtingen verwijderen
  • Wrattenspreekuur
  • Bloeddruk meten
  • Oren uitspuiten (graag 3 dagen van te voren druppelen met sla-olie)
  • Injectie( vit b12 of prikpil)

Online afspraak Praktijkondersteuner:

  • Oorpijn klachten
  • Keelpijn klachten
  • Huidproblemen
  • Verkoudheid

Mocht u vragen hebben kunt u telefonisch contact opnemen met de assistente.

U krijgt van de gemaakte afspraak niet automatisch een bevestiging of herinnering, noteer de afspraak graag direct in uw agenda.

Indien u niet op de afspraak verschijnt krijgt u een factuur voor het bedrag van € 10,-

Voor een spoed afspraak dient u telefonisch contact op te nemen met het centrum.

Fit op leeftijd

Het nieuwe jaar is begonnen, nieuwe plannen, voornemens om meer te gaan bewegen maar vaak zijn er allerlei praktische bezwaren. 

 

Als iemand weinig beweegt, gaat de spierkracht en conditie snel achteruit. Voor u het weet vormen eenvoudige dingen als opstaan uit een stoel een probleem. Of verliest iemand al bij een kleine misstap het evenwicht, met een verhoogd risico om te vallen. Gelukkig is er goed nieuws: het is nooit te laat om meer te gaan bewegen en het kan ook eenvoudig in uw eigen huis. 

 

Hieronder staan vijf oefeningen voor in de huiskamer. Pas de oefeningen vooral aan het eigen niveau aan en forceer niets.

 

1. Juichen


Ga rechtop zitten op een stoel met de armen naar beneden naast uw lichaam. Beweeg de armen tien keer rustig voorwaarts omhoog (alsof u juicht) en weer omlaag. Doe hetzelfde, maar dan zijwaarts. Deze oefening is zwaarder te maken door in beide handen iets vast te houden, zoals een flesje water.

 

2. Zittend marcheren


Ga rechtop zitten op een stoel en houd met uw handen de zitting vast. Til beurtelings uw benen op en zet ze weer neer. Doe dit tien keer. Hoe hoger u uw knieën optilt, hoe zwaarder de oefening is.

 

3. Opstaan en weer zitten

Ga zitten op een stoel, sta op uit de stoel en ga weer zitten. Doe dit tien keer. Probeer uw handen niet te gebruiken.

 

4. Omkijken

Ga rechtop op het puntje van de stoel zitten, met uw armen over elkaar. Kijk vervolgens zo ver mogelijk over uw linkerschouder, waarbij uw hoofd, schouders en rug meedraaien. Doe hetzelfde rechts. Herhaal dit tien keer.

 

5. Billentik

Ga rechtop achter een stoel staan en houd de rugleuning vast. Beweeg eerst de linkervoet richting uw bil en daarna de rechtervoet. Doe dit tien keer.

  Print artikel Naar boven